Ofte stillede spørgsmål

Her på siden vil du finde svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål, vi støder på i Scandinova.

Betaling

Fakturaerne kan betales med FIK eller med kort.  Der er mulighed for at tilmelde sig LeverandørService eller automatiskkortbetaling.

Log ind på din konto på scandinova.dk. I kolonnen til venstre skal du vælge “Tidligere ordre, fakturaer og kreditnotaer”. Klik på den ønskede faktura og udskriv. 

Betalingsbetingelserne står på fakturaen lige over varerne.

Du kan se din saldo på det kontoudtog, der bliver sendt ud i starten af hver måned. Ønsker du ikke at modtage det månedlige kontoudtog, eller ønsker du et opdateret kontoudtog, kan du kontakte bogholderiet på tlf. 4450 1150 eller bogholderi@scandinova.dk.

Vigtige dokumenter

For at finde vigtige dokumenter som EPD’er, skal du gå ind på det pågældende produkt, som du ønsker at finde informationer på. Scroll derefter ned på siden, og du vil finde EPD’en under “Links”.

For at finde vigtige dokumenter som produktdatablade, skal du gå ind på det pågældende produkt, som du ønsker at finde informationer på. Scroll derefter ned på siden, og du vil finde produktdatabladet under “Links”.

For at finde vigtige dokumenter som sikkerhedsdatablade, skal du gå ind på det pågældende produkt, som du ønsker at finde informationer på. Scroll derefter ned på siden, og du vil finde sikkerhedsdatabladet under “Links”.

For at finde vigtige dokumenter som miljøcertifikater, skal du gå ind på det pågældende produkt, som du ønsker at finde informationer på. Scroll derefter ned på siden, og du vil finde miljøcertifikatet under “Links”..

Retur og refundering

Ved varer der skæres på kap på vores lager, kan ordren ikke annulleres, når varen er skåret. Det samme gælder ændringer i mål, medmindre der er tale om yderligere tillæg til ordren. 

Hvis varen er afsendt fra Scandinova, kan varen returneres efter skriftlig aftale. Der kan dog ikke indgås en returaftale, såfremt der er tale om skaffevarer, eller varer der er skåret på kap.

Hvis en skaffevare er afsendt fra vores leverandører, kan der ikke ændres i ordren, og varen kan ikke returneres.

Hvis en vare er udsolgt, kan du ringe til din lokale Scandinova og høre, hvornår den bliver bestilt hjem igen. Har du bestilt flere varer, vil ordren blive gennemført uden den udsolgte vare, som kan eftersendes, når og hvis, den kommer på lager igen.

Forsendelse og levering

Afhentning i butik: Der kan bestilles afhentning i butikkerne. I Søborg skal varer afhentes i vareudleveringen. I de øvrige butikker afhentes varerne inde i butikken. Sørg for at have ordrenummeret klar eller som minimum firmanavn.


Danske Fragtmænd: Dag-til-dag levering med Danske Fragtmænd til alle brofaste øer og Bornholm. Der kan leveres alle typer gods, uanset mængde, størrelse eller vægt. Der kan leveres til alle typer adresser, inkl. firma-, privat- og byggeadresser. Gods kan også holdes i restante. Det vil sige, at det kan bestilles til afhentning på en af Danske Fragtmænds godsterminaler. Hvis du på forhånd ved, at der ikke vil være en person til stede på leveringsadressen, så kan der bestilles "levering uden kvittering". Det skal noteres i bemærkningsfeltet. Der kan bestilles levering indenfor bestemte tidsrum (DOT - Delivery On Time). DOT1 - om formiddagen mellem 7 og 10, DOT2 - indenfor et 2-timers interval, DOT3 indenfor en halv times interval. Dette koster et gebyr. 


Postnord: Der kan sendes pakker på op til 20 kg med Postnord. 


Kurér:
Der kan leveres gods samme dag, som det bliver bestilt. Kontakt kundeservice for et prisoverslag. Danske Fragtmænd Express kan levere gods på op til 300 kg til alle brofaste øer og har som regel en bil klar inden for en time. Godshotel kan levere hvad som helst til Sjælland, Lolland, Falster og Møn, og kan som regel have en bil klar inden for fire timer. Kurérkørsel dækkes IKKE af gratis fragt ved køb for over 3000 kr.

Når du har bestilt en vare, vil du modtage en mail med link til tracking af gods, når vi er færdige med at plukke en ordre. Det er derfor meget vigtigt at den indtastede mailadresse er korrekt, og at den pågældende indbakke bliver tjekket.

Hvis ordren skal afhentes i Søborg, vil du få besked på mail, når det er tid til at hente din pakke. Du vil også få besked på mail, når pakken er udleveret. 

Hvis godset er afsendt med Danske Fragtmænd, og der ikke har været nogen til stede på modtageradressen, så tager chaufføren godset med tilbage til nærmeste terminal, hvor godset kan afhentes ved fremvisning af fragtbrevsnummer. Godset kan køres ud igen, enten til samme eller en anden adresse, og der vil blive pålagt et genudkørselsgebyr. Gebyrets størrelse afhænger af, hvor langt der skal køres, og hvor meget godset fylder og vejer. Godset kan tidligst køres ud igen dagen efter, Danske Fragtmænd har fået besked om, at godset køres ud igen.

Hvis pakken er sendt med Postnord, kan du spore pakken med dit trackingnummer i Post Nord-appen.

Tjek ordrebekræftelsen, som du har modtaget på mail.

Kontroller følgesedlen, når dit gods ankommer for at sikre dig, du har modtaget det, du har bestilt. Hvis der er fejl, så kontakt kundeservice hurtigst muligt, så de kan rette fejlen.

Hvis du ønsker at ændre din ordre, skal du kontakte kunderservice, og gerne så hurtigt som muligt

Bestiller du dine varer over webshoppen, skal du senest afgive din ordre kl. 14:00. Bestiller du dine varer telefonisk, skal du senest afgive din ordre kl. 14:30. 

Nej. Ordren er allerede bogført, og vi kan ikke lave salgsordrer ude på lageret. Hvis du vil tilføje noget til din ordre, skal du kontakte kundeservice.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Så er du altid velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular nedenfor

Ved at klikke “Acceptér alle” gives der tilladelse til at vi må indsamle information om dig til forskellige formål, hvilket inkluderer: Funktionalitet, Statistik og Marketing.